A Dalszínház és a föld alatti ereklyék

2009. március 24. 09:00 - retek.

Láttuk-e már közelebbről? Megfigyeltük-e részleteit? Tudjuk-e milyen kincseket rejt a mély?

 

A Magyar Állami Operaház épülete elválaszthatatlan az Andrássy út képétől, sok-sok éve díszíti azt, és még sok-sok évig fogja is. Az Opera mellett nem lehet csak úgy elmenni. Nem is fogunk!

Egy-egy szfinx őrzi az elegáns bejáratot

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De még az oldalsó bejáratok sem szűkölködnek díszítésekben. Aranyozás mindenütt

Számos szobor, számos híres zeneszerzőről

A Hajós utca felől, oroszlános címerrel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy nem mindennapi ablakrács és párkány

Az elmaradhatatlan lámpák

De mit is rejt nekünk a mély? Ehhez sétáljunk le a Földalattihoz!

Az épülethez illeszkedő elegáns lejáró és állomás vár minket

Zsolnai porcelán és népies motívumok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Még a bejárat sarka sincs elhanyagolva

Aranyozott oszlopok, egyedi vörösesbarnás tér.

Igaz, mindezt nap, mint nap láthatja, aki Földalattival utazik. De tudjuk-e miért is olyan különleges az Opera megállója? Nos azért, mert itt található már csak meg az eredeti mennyezetfestés egy része, a hozzá tartozó, szintén eredeti festésű tartóoszloppal. A szemfüles szemlélő észreveheti, hogy az említett oszlop sötétebb tónusú, szegecsei pedig szintén aranyozottak.

Mára csak ennyi maradt az 1896-os mennyezeti díszfestésből

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Magányosan, eredetiben meghagyva a felújítás alkalmával

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csakaszepre.blog.hu/api/trackback/id/tr511021119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildsisy 2009.03.24. 16:51:56

Jók a fotók. Télen mikor ott jártam, egy két képet csináltam, de túl sötét volt, és gondoltam a szép dolgokat majd máskor...mert én a "rosszakat" kezdtem el, tudod. Valahol talán van képem a magángyűjteményemben, csak kívülről van egy két képem.
Szépek a fotók és nagyon szép az Opera ház. Mindig is tetszett nagyon. Egyszer iskolás koromban voltam előadáson, egyszer meg felnőtt koromban egy operán. /bár azért nem rajongok.../ :)

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2009.03.24. 19:25:26

@ildsisy: Köszönöm szépen! Egyébként én sem vagyok rajongónak mondható, viszont célom, hogy benti képeket is tudjak mutatni, mert lélegzetelállító. Majd beosonok... :-)

lilelijah 2011.01.05. 15:39:30

Nagyon szeretem a kisföldalattit! Olyan kellemes, hangulatos! Más, mint a többi metró...
süti beállítások módosítása